Segít a Webcar!
A külföldről történő használtautó-vásárlás bonyolultságát, költségeit, kockázatait jócskán lecsökkentheti a Petrányi Csoport partnerségében álló WEBCAR.
Év végéig még vehetünk V8-as Durangot!
A V8 motorok elképesztő erejükkel és jellegzetes, dübörgő hangjukkal meghódították az autórajongók szívét. Az évtizedek során a V8 nem csupán egy motor megjelölése lett, hanem egy külön fogalom, ami köré valódi kultusz épült. A világ azonban megváltozott, a V8 motorok pedig úgy tűnik a végüket járják. Így van ez a Dodge esetében is. De mi állhat ennek a hátterében? És mi jön a Dodge-nál a V8 után? Jöjjenek a részletek!
A V-motorok rendkívül népszerűek (voltak) a gépjárműiparban. Ezek a hajtásláncok kiváló teljesítményt nyújtanak a kompakt felépítésüknek köszönhetően. A belső égésű motorokban a hengerek és a dugattyúk két sorban, V-alakban helyezkednek el, ami optimális teljesítményt és hatékonyságot eredményez. Ez a technológia híresen megbízható és tartós, így ideális választásnak számít autókban és tehergépjárművekben egyaránt. A V8-as motorok felépítése és működése összetett, így ezek a motorok sokféle környezetben beválnak.
A V8 motorok az autósok számára az erőt és a lóerőt jelentik. Az ilyen meghajtással ellátott járművek elképesztő teljesítményre képesek, hangjuk pedig édes dallam azok számára, akik elköteleződtek a sebesség mellett.
A V8-as motorok az amerikai szellem megtestesítői. A tengerentúlon ezeket a motorokat családi autókba is beépítették, az olajválság következtében azonban a fenntartásuk igencsak költséges lett. Megmaradtak azonban az izomautókban, a sportautókban, ahol igazán megtalálták a helyüket.
A V8-as motorok a környezetvédelmi törekvések áldozatai. Minden ország arra törekszik, hogy minél hatékonyabb és minél környezetkímélőbb modelleket támogasson, a V8 azonban nem tartozik ebbe a kategóriába. Sem nem hatékony, sem pedig környezetbarát.
A modern megoldásoknak köszönhetően másfajta hengerkiosztású, kisebb, négy, hat hengeres motorok is képesek produkálni azokat az előnyöket, amiket a V8, viszont sokkal hatékonyabbak.
Emellé jön az is, hogy a benzines és dízeles autók sorsa meg van pecsételve: várhatóan 2035-től már nem lehet ilyen üzemű autókat újonnan a piacra dobni, értékesíteni. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem minden benzines és dízeles modell esetében éri meg további frissítéseken, fejlesztéseken dolgozni.
Ezek eredményeképpen a V8-as motorok gyártása idővel befejeződik, egyre több márka jelentette be, hogy elköszön ezektől az erőgépektől, legalábbis ebben a formában. Már a Mercedes-AMG közölte, hogy nem kerül vissza a V8 a C- és az E-osztályba, hanem inkább a nagy teljesítményű hibridek irányába fordul. A Maserati, a Bentley is kivonja a V8 motorokat, és inkább az e-autózás irányába törekszik.
Így tett a Dodge is, aki 2023 végén leállította a Charger és a Challenger gyártását, 2024 végén pedig a Durangoét fogja. De mi várható a jövőben?
A Dodge Charger és a Challenger modellek gyártása 2023 végén ért véget, 2024 végén pedig leállítja a V8-as Durango gyártását is. Akárcsak a Charger és a Challenger esetében, a Durango modellnél is különleges kiadásokra számíthatunk idén.
Ilyen például a Durango SRT 392 AlcHEMI, amiből mindössze 1000 darabot gyártanak. A különleges modell páratlan jellemzőkkel bír: a 20 hüvelykes Satin Black SRT kerekek mögött Bremdo fékek kapnak helyet, figyelemre méltó csíkozás, szénszálas díszítés és a kifinomult belső varrások. Ez az utolsó Stellantis jármű, ami Hellcat motorral is kapható.
A hagyományos Charger helyét a Dodge Charger Daytona SRT veszi át. Ebben a nyolc henger helyett 800 voltos elektromos rendszer található. Komoly kihívója az eredeti változatnak, az összkerekes modell 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. A Fratzonic elektromos kipufogóba 126, hanghatásra képes egység került bele, így nem kell lemondani a dübörgő élményről sem.
Érezni akarja az erőt és a lendületet? Az igazi izomautóra vágyik? A Petrányi Autó V8 szalonjában a legmenőbb Dodge és RAM modellek várják!
A külföldről történő használtautó-vásárlás bonyolultságát, költségeit, kockázatait jócskán lecsökkentheti a Petrányi Csoport partnerségében álló WEBCAR.
Fedezze fel a legendás Dodge Challenger amerikai izomautó örökségét. Bár a gyártása 2023 végén befejeződött, népszerűsége töretlen.
Fedezze fel az új Ford Transit Courier és az új Transit Custom Van modelleket! Innovatív megoldások, kiváló terhelhetőség és zöld technológia.
Budapest egész területén jelen vagyunk
A mobilitása egy helyen
A Petrányi Autó fiókja lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző forgalmazott márkáink, szolgáltatásaink igénybevétele esetén Önt, mint a Petrányi Autó Kft. csoportszintű ügyfelét azonosítsuk.