Az elektromos autótöltés nem kifejezetten bonyolult. Amennyiben rendelkezésre áll a megfelelő infrastruktúra, mindössze be kell dugni az autóba a kábelt és már kezdődhet is a töltés.

Sokan az gondolják, hogy a töltés során arra kell törekedni, hogy minél lassabb legyen a folyamat, valójában azonban ennek nincs jelentősége. Sőt a DC gyorstöltők esetében az áramátalakítási veszteséggel sem kell számolni, ami a többi megoldásnál nagyjából 10%. Tény azonban, hogy a rendszeres villámtöltés rövidítheti az akkumulátor élettartamát, mivel megnövekedik a hőhatás, így az aksi túlmelegedhet. Amennyiben az akkumulátor hűtése nincs megoldva, érdemes inkább csak a hosszabb utakon igénybe venni a villámtöltőket.

Míg a benzines, dízeles autóknál óriási problémát okozhat, ha összekeverjük a töltőfejeket, addig az elektromos autóknál nem történhet meg ilyen. A töltés csak akkor indul el, ha a megfelelő kábelt használjuk és ez csatlakozik az megfelelő e-töltőállomáshoz.

Ha sikerült csatlakozni, akkor indulhat a töltés! Alapvetően az ideális töltöttség villámtöltővel az elektromos autók számára a 80%, efölött már a töltő nem tud olyan kis áramerősséget produkálni, ami megfelelő lenne. A töltési időt éppen ezért ehhez a 80-90%-os értékhez szokták meghatározni. Azt szokták egyébként mondani, hogy az akkumulátor és a használat szempontjából a legideálisabb, ha 80%-nál nem töltőjük fel jobban az aksit és nem hagyjuk 20% alá merülni.

Az elektromos autózást választóknak képesnek kell lenniük előre gondolkodni, tervezni, útvonalakat gyártani az autópályákra, autóutakra, városi közlekedésre és kalkulálni az esetleges töltési idővel, lehetőségekkel is. Ebben számos applikáció nyújt segítséget, például a Mobilit, a MOL Plugee vagy éppen az eCharge+.

További tudnivalók