Az elmúlt években ez a kategória rendkívüli népszerűségre tett szert, azonban sajnos a felhasználók tudatossága nem tart lépést a fejlődéssel. Ezek az autók ugyanis jelentősen hatékonyabb autóhasználatot tesznek lehetővé, de ehhez tudatosabb autómenedzsmentre van szükségünk.

Ha ezeket az autókat vezetjük napi szinten, érdemes éjjelente a konnektorra dugni őket, mert egyetlen feltöltéssel akár 50-60 km teljesen elektromos utazást is megtehetünk velük. Még télen is legalább 30 km-t biztosítanak, ami a városi használathoz bőven elegendő a legtöbb esetben. Azonban, hogy valóban ki tudjuk használni az elektromos funkciókat, feltöltésre van szükség.

Tapasztalataink szerint sok felhasználó nem tölti fel rendszeresen az autóját, mert a hagyományos belső égésű motorja még mindig jól működik. Ez azonban hiba, mert csak egy konnektorra van szükségünk esténként, hogy az akkumulátorok 6-8 óra alatt teljesen feltöltsék, és reggel energiával teli álljanak készen az indulásra. Fontos – amennyiben elmulasztjuk a töltést, a rendszer képes a full hibrid meghajtás fent részletezett előnyeit töltés nélkül is biztosítani.

Akkor érdemes a plug-in hibrid meghajtást választani, ha foglalkozunk is vele, hogy kihasználjuk előnyeit. Ezek jellemzően drágább modellek, bonyolult megoldásokkal, kár rá pluszban milliókat költeni vásárláskor, ha takarékossági előnyeit később nem használjuk ki. A városi dugóban is pl. a lámpát közelítve a hagyományos Start-Stop rendszernél előbb lekapcsolja a belső égésű motort.

Ha tudatosan használjuk, akkor valóban takarékosabbak és zöldebbek lehetünk. A napi iskolába hordás, a bevásárlás mind-mind megoldható tiszta elektromos üzemben, és így reális a gyári adatok alapján 1-2 literes fogyasztás 100km-re vetítve.

További tudnivalók