A benzin meghajtásról

A benzines modellek az elmúlt években jóval népszerűbbek lettek, mint 10-15 évvel ezelőtt, de javarészt a korábban megszokott sima szívó vagy turbó benzinmotoroknál már valami bonyolultabb, hatékonyságnövelő megoldással kombinálva. Ezek révén egy másik iparági trend diktálta „méretcsökkenésen” már átment motorok vagy erőben (jellemzően turbóval megfújva) adnak többet akár csupán 2 vagy 3 hengerszámuk ellenére, vagy fajlagos teljesítményük gyengülése mellett kiegészítő elektromos meghajtással teszik élvezetesebbé a haladást – utóbbiról később részletesen beszélünk a hibrid autóknál.

Mikor érdemes sima benzines autót választani?

Alapvetően kombinált használat esetén lehet jó választás, de a kibocsátási normák szigorítása jelentősen csökkentette az életterüket és dinamikájukat. Nem véletlen, hogy a legtöbb esetben már elektromos meghajtással segítik őket. Sima szívó benzinest már nem minden márkánál találni, a turbósok pedig hengerűrtartalomban és hengerszámban is összementek, és mindenféle technikai innovációval igyekeznek így is megfelelni a szigorúbb normáknak.

A sima benzines modellek előnye lehet, hogy árban jellemzően a piac belépő szintjeit jelentik az adott kategóriában. Kis lökettérfogattal történő haladás mellett, kényelmes vezetési stílussal tud költséghatékony választás lenni a használó számára.

Mikor nem javasoljuk?

Az egyszerűség már itt sem mondható el – a közvetlen befecskendezés, a részecskeszűrő már mind-mind részei legtöbb esetben a konstrukciónak, ami a rövid, sok etapos városi használatot nem kedveli. A nehéz láb érzése pedig a kis motorokból is nagymotoros fogyasztást tud eredményezni. A sima dízel és a hibrid modellek is jellemzően kedvezőbb fogyasztási adatokat és jobb dinamikát produkálnak – persze magasabb áron.s

Modellek benzin meghajtással

Válassza az Önnek megfelelőt

Modellek